سروش عزیزی

طراح : سروش عزیزی

۴۶ دیدگاه

  1. سلام سروش جان
    به نظر من هنوز یکم زوده برای مدلینگ سه بعدی .شما هنوز اونقدر جوون هستی که بخوای بیشتر تجربه کسب کنی و نرم افزار یاد بگیری مخصوصا الان که آشنایی باهاشون نداری .
    خود نرم افزارهای مدلینگ دسته بندی خاص خودشونو دارن .به نظر من شما اول وارد دانشگاه و رشته ی مورد نظرت بشو و با توجه به اون نرم افزارت رو مشخص کن .مثلا من الآن در حال آموزش کتیا هستم که نرم افزار طراحی و ساخت وتحلیل با کامپیوتره و مهندسان مکانیک برای طراحی محصول که ساخته خواهد شد با اون طراحی میکنن و زیاد برای طراحی سه بعدی هر چیزی توصیه نمیشه چون واقعا باید قطعات رو مهندسی کنی برای تولید انبوه . اما اگه بخوای رشته طراحی صنعتی بخونی خوب در این حالت شما میخوای فقط مدل کنی و طرحتو به نمایش بذاری .در اون صورت باز هم به نظر من از ۳dmax استفاده نکن چون قابلیت سه بعدی انیمیشن بسیار خوبی داره و در طراحی خودرو کمتر میشه روش مانور داد .من بهت نرم افزارهای راینو ،اتودسک آلیاز (Autodesk Alias ) که مخصوص طراحی صنعتی و مدلینگ خودرو هست رو پیشنهاد میکنم .اما الان نه…………پیشنهاد من اینه که شما اول نقشه کشی و طراحی با دستت رو پیشرفت بده .شما از اول پایه خودتو قوی کن تا در آینده بدون دغدغه گذشته گام برداری. اگه مهندسی خوندی نرم افزارهای کتیا و سالید ورک رو باید یاد بگیری و در کنارش میتونی راینو یا آلیاز هم یاد بگیری .الآن تمام برندهای اروپایی مخصوصا المانی ها با کتیا دارن این اتوموبیلهای محبوب و چشم نواز رو طراحی می کنن .پیشنهاد میکنم فوتوشاپ هم یاد بگیری که خیلی دستتو باز میکنه .
    هر کدوم از این نرم افزاها دنیایی هستن برا خودشون و فراگیریشون معادل یک مدرک دکتری هست .موفق باشی

    • من قصد رفتن به رشته مهندسی معماری رو دارم و ترسم از این است که نرم افزار هایی که مربوط به دیزاین و و طراحی بنا هستند منو از نرم افزار های مدلینگ خودرو فاصله بندازد به همین دلیل بود که گفتم شاید دیر شده باشد بازم ممنون. :scratch:

  2. شرمنده ولی دلمون به همین سایت خوشه بازم ممنون
    انشالله موفق باشید :bye:

    • آفرین اقا سروش
      کارت بهتر شده و گفتن نداره .همینطور ادامه بده
      موفق باشی
      این معجزه ی علاقه هستش که اینطور پیشرفت کردی :yes: :good:

    • ممنون امیر جان
      بنظرت وقت استفاده از نرم افرار هایی مثل ۳ دی مکس نیست،؟ اشنایی خاصی باشون ندارم و باید اشنا بشم و یاد بگیرم. :unsure:

  3. با سلام طرح جدیدی ارسال شد
    ممنون :-)

  4. سلام سروش جان خسته نباشی
    خوب حتما خودت متوجه پیشرفتت شدی پس نیازی نیست راجع به این مورد نظری بدم
    اما راجع به طرح جدیدت بگم که هنوز نمیشه گفت که شما ایده دادی ولی برای شروع خوبه.اما نمیدونم چرا فقط از این زاویه میکشی!!!!………….. :unsure:
    بعد پیشرفت قابل توجه که هنوز مقداری باهاش فاصله داری سریعا برو ماشینهای ساخته شده مثل پژو و پراید و سمند و ……رو بکش .اونجاست که متوجه نقطه عطف و تکنیک های طراحی میشی . اگر در کشیدن این ماشینا مشکل داشتی پس بدون هنوز آماده نیستی و باید بیشتر تمرین کنی .
    نکته ی بعدی این که یکم یه طرحات نظم بده و تمیز بکش .این تمیز نکشیدن دل بیننده رو میزنه . خیلی بهش توجه کن . لطفا توجه اکیـــــــــــــد داشته باش به این موضوع .
    لفا در کشیدن رینگ و لاستیک و جدا بودن اون از بدنه دقت کن .طراحی رینگ خاص برای یک خودرو به اون جلوه ی خاصی میده .
    آفرین پسر منتظر پیشرفتت هستیم . :yes:

  5. سلام
    اقای شهاب طرح xpower منتظر نقد شماست?
    و همچنین دیگر طراحان عزیز. :-)

  6. سلام من چطوری باید عضو بشم؟

  7. خدمت دوستانم عرض کنم که رشته ی تحصیلی من مهندسی مکانیکه و با علاقه و شوق وارد این رشته شدم و دوستش دارم و هدفم نوآوری صنعتیه و طراحی اتومبیل رو به خاطر علاقه به طراحی صنعتی در کنار هدف اصلی دنبال میکنم .اما برای کارشناسی ارشد وارد طراحی صنعتی خواهم شد حالا میگم چرا .ما در کشور در حال توسعه ی ایران زندگی میکنیم این اولین نکته برای انتخاب رشته هست .پس باید قدم اول رو محکم برداری ، یعنی انتخاب یک رشته ی با پدر و مادر مثل مهندسی .بعد از مدتی کار مهندسی و اشنایی با صنعت و خوردن گرد و خاکش و یاد گرفتن فوت و فنش میتونی برای صنعت نوآوری کنی یعنی طراحی کنی .طراحی ای که با حساب و کتاب و استاندارد و عملیه . ما چون تو ایرانیم منطق حکم میکنه که همیشه نباید با علاقه بریم جلو چون زندگی در این نوع کشور ها شوخی نیست و از اول باید درست بری جلو تا در آینده زمین نخوری .اینها رو گفتم که از همون اول تکلیفتونو با خودتون روشن کنید . اگه تو آلمان بودی حتما بهت میگفتم از همون دوران دبیرستان برو دنبال هنر و در کالج طراحی صنعتی بخونی و این اطمینانو داشته باش که اگه کارت خوب باشه حتما جذب یک کمپانی قدرتمند وبا حساب و کتاب مثل بنز و بی ام دابلیو و آئودی و وولکس واگن و پورش و …..میشی .چون طراحی صنعتی در اون کشورا با پدر و مادره و مهم تر از اون ارتباط با دانشگاه در این کشورها قویه اما تو ایران اخ آخ نگیم بهتره .اینا رو نمیگم که ذهنیتت به ایران بد بشه نه نه هرگز………..ایران در حال توسعه هست و هر کشور در حال توسعه با این وضع مواجهه .پس راجع به رشته خوب فکر کن .اما راجع به معماری باید بگم که من خیلی راجع بهش اطلاعات بالایی ندارم ام اینو میدونم که زیاد به طراحی صنعتی ربطی نداره و بیشتر با طراحی بنا و دیزاین ساختمان سرو کار داره و مکمل رشته ی مهندسی عمرانه . اما باید بگم ما تو ایران خیلی معمار داریم و اگه میخوای بری باید کارت درجه یک باشه تا خودتو نشون بدی .بله خوب در معماری اصول طراحی و پرسپکتیو و اصول رندرینگ رو به طور تخصصی یاد میگیری و میتونه در آینده برای طراحی خودرو کمکت کنه ، اما ناگفته نمونه شاید از اتومبیل فاصله بگیری . راجه به کشور های توسعه یافته یادم رفت بگم که اونا خودشون رشته های مهندسی و طراحی حمل و نقل دارن و میتونی از همون اول وارد این کار بشی بدون نگرانی از آینده ………….به خاطر این گفتم که اگه یک رشته مهندسی بخونی اولش بازار کارت در آینده روشن تره .طراحی رشته ی پر خرجیه اگرم از اولش میخوای تو ایران طراحی بخونی باید کارت خوب باشه و بری خارج از کشور .مثلا مثل آقای فرزاد برخورداری که کرشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه آزاد تهران مرکز داره و الآن خارج از کشوره و در اونجا مشغول به طراحیه .حتما راجع بهش تحقیق کن و نمونه کارهاش رو ببین .همین دیگه امیدوارم مفید بوده باشه ;-)

    • سلام و ممنون از توضیحات کاملتون من واقعا خوشحالم که هنوز کسایی هستن که مثل یرادر کمکت میکنن :cry:
      واقعا بین دو رشته معماری و طراحی صنعتی موندم و هر چه زود تر باید انتخاب کنم من به جز طراحی خودرو به طراحی ساختمان های مدرن هم علاقه دارم. :-) ولی :unsure: :-(
      بازم ممنون
      طرح جدیدی هم ارسال کردم . :bye:

  8. سلام عزیزان ،
    حقیر چند وقتی هست طراحی خودرو رو با استفاده از کلیپ های آموزشی سیاه قلم انجام میدم و کمی پیشرفت داشتم، در مورد زوایای طراحی رینگ و چرخ ها مشکل دارم و به دنبال نقاله بیضی با درجه بندی های ان هستم بااینکه بیشتر جاها مخصوصا لوازم تحریری های معروف رفتم ولی کسی نقاله های یبضی با درجه های مخصوص خودش رو نداشتند
    اگر محبت کنید و بگین که از کجا تهیه کنم ممنون میشم، دوستانی قصد کمک حقیر رو داشتند لطف کنن به من ایمیل کنن ممنون
    abbasspirhadi@gmail.com

    • سلام آقا عباس خدمتتون عارضم که تو ایران یه نوع پیستوله و شابلون بیضی و دایره که برندشfabl و table هست که اکثرا طراحان از اون استفاده میکنن که تحت زاویه ۹۰ هستن و خیلی کاربردیم هستن ، اما اگه بخوای بیضی با زوایای مختلف تهیه کنی شاید نباشه .ولی روشی به شما پیشنهاد میکنم که شما رو از شابلون با درجه بندی مختلف بی نیاز میکنه ……. شما بادست اون بیضی که میخوای رو بکش مطمئنا کج و کوله میشه .حالا با کمک اون شابلون معروف که گفتم اطرافشو تمیز کن …….موفق باشی

  9. سروش جان فکر میکنی ما برای چی عضو طراحان سایتیم .آیا به غیر از اینه که کار همدیگه رو ببینیم و نظر بدیم و متوجه اشکالات خودمون بشیم.آیا جز اینه که طراحی صنعتی به خصوص طراحی حمل و نقل و اتومبیل در ایران پیشرفت کنه.کمک به شما و رفع مشکلات شما وظیفه ی طراحان دیگر و با تجربه تره .تربیت یک طراح قوی نه تنها مانع پیشرفت ما نمیشه بلکه باعث میشه متوجه اشکالات خودمونم بشیم . و الا ما کار خودمون رو میکنیم و طرح هامون رو به شرکتهای خودروسازی میفروشیم و برای آینده حمل و نقل ایده های جدید میدیم .اگه قصد داری وارد کاری بشی و در اون به جایی برسی باید فکرو ذهنت بشه اون کار پس بی وقفه تلاش کن.
    همونطور که میدونی ایرانیها برای صنایع خودروسازی جهان شناخته شده هستن چون هنر نزد ایرانیان است و بس .به عنوان مثال آقایان نادر فقیه زاده و اسفندیار خالقی و چندین دوست دیگه در شرکت بی ام دابلیو مشغول به طراحی هستن .
    من برای طراحی خودرو هیچ کلاسی نرفتم هیچی……..فقط تمرین حتی زمان کنکورم به خوبی درس نمیخوندم و بین درس طراحی میکردم . موفق باشی

    • هیچی برا گفتن ندارم جز اینکه به حرفاتون عمل کنم
      ممنون :heart: :yes: :rose:
      فقط اگه دوست داشتید به سوالم جواب بدین
      میخواستم بدونم که رشته تحصیلی شما جیست چون من به رشته معملری علاقه زیادی دارم و اگه در این زمینه اطلاعی دارید کمکم کنید ممنون میشم :-) ;-)

  10. در حال حاضر شما فقط باید دستت راه بیفته نیازی نیست به اصول حرفه ای توجه کنی

  11. چرا باید کشیدن چرخ عقب برات سخت باشه
    چرخ عقب چرخی است همانند چرخ جلو و با همان زاویه اما بااندازه ای متفاوت که بستگی به پرسپکتیو داره . به بیان ساده………! فقط همین ;-)

  12. آفرین سروش جان ، تازه داری به بعد سوم تسلط پیدا میکنی
    حالا من چیزی نمیگم خودت طرحتو ببین با دقت
    ببین اشکال کارتو و برطرفش کن و همین مدلی که کشیدی رو دوباره بکش
    کارت یه سری نقص ریز داره
    اهان یادم افتاد ، خودتو مجبور نکن که حتما در ابعاد بزرگ طراحی کنی چون تسلطت رو میاره پایین ،در ابعاد کوچیک مثلا ۸*۸سانتی متر………..این نکته خیلی مهمه و نتیجشو میبینی هروقتم خواستی برای سایت بفرستیش با فتوشاپ بزرگش کن . به همین راحتی …

    • واقعا ممنونم ازتون که کمکم میکنید انشالله قدر این اموزشا رو بدونم :heart:
      راستی آقای خلعتبری منتظر نظر شما هم هستم :yes:

  13. سلام
    منتظر نقد هاتون هستم :mail:

  14. پیشرفت خیلی خوبی داشتید
    طرح های قدیمی تون یه نگاهی بندازید. طرح هاتون خیلی خیلی بهتر شده.
    این اسکچتون خیلی خوبه
    http://cardesigners.ir/wp-content/uploads/DSC_0342-300×169.jpg
    ولی سعی کنید روند پیشرفتتون رو ادامه بدین. منظورم اینه که وقتی تا یه حدی طرح هاتون پیشرفت کرد ، اینطور نباشه که تو همون سطح بمونید و هی تو همون سبک اسکچ بزنید.
    خوب میتونید پیشرفت کنید ، استعدادش رو دارید. :yes:

  15. سلام اقا ارش
    بازم ممنونم که کمکم میکنید
    میخواستم مشکلی نداره طراحی سه بعدی رو شروع کنم ممنون :-)

    • آرش خلعتبری

      سلام
      اگر دوست داشتی سه بعدی رو شروع کن ؛)
      ولی اگر ادامه بعدی شاید بهتر باشه…با وجود پیشرفتت هنوز با طرح معیار برای یک خودرو فاصله داری
      البته هر دفعه پیشرفت خوبی توی طرحات هست.
      برای دفعه بعد طرحی از خودت بکش ولی برای این که کشیدن قسمت های مختلف دستت بیاد در حین کشیدن به طرح های واقعی نگاه کن.مثلا رسیدی به فرم شیشه ها…چند تا طرح واقعی رو ببین الگوریتم کشیدن رو توی ذهنت متصور شو و بعد طرح خودت رو بکش.در آخر هم دوباره خط های کلفت رو پاک کن و با یک مداد اتود یا مداد تراشیده شده بازسازی کن.
      اگر هم خواستی سه بعدی رو شروع کنی آموزش های سایت هست.از خودم ی آموزش ماه پیش گذاشتم.چند تا کلیپ هم توی همون قسمت آموزش هست.

    • سلام سروش جان ، ای طراح جوان و مستعد
      به نظر من شما فقدان یکی از علوم طراحی رو دارید و اون استاندارد طراحی هر کلاس است این که در طراحی خودرو باید به چه نکاتی توجه کرد
      این که شما از نمای کناری (۲بعدی) طراحی کنید و بعد به نمای سه بعدی برسید کاری غیر منطقیه بلکه شما باید نمای سه بعدی را بکشید و سپس از نمای سه بعدی نماهای دیگر رو در بیارید .این کار حرفه ای طراحان صنعتیه که با دست طراحی میکنن نه نرم افزار های مدلینگ . نرم افزار مدلینگ بعد از طراحی با دست مورد استفاده قرار میگیره و از روی اون قالب بندی صورت میگیره و اون هم بحث تخصصی خودش رو داره و کار هرکسی نیست . به عنوان برادر من پیشنهادی برای شما دارم و اینه که شما مدتی رو صرف نگاه کردن به اتومبیل یا هر چیز دیگه ای از زوایای مختلف بکنید و کاملا درکش کنید قدم بعدی اشنایی با اصول پرسپکتیو هست که نیازی نیست که خیلی خودتو مشغولش کنی فقط قاعده کلیشو یاد بگیر بقیه قواعد رو خودت با تمرین ایجاد میکنی ! بعد از مدتی همه چیز رو پرسپکتیو در ذهنت مجسم میکنی و به راحتی روی کاغذ میاری . تنها تمرین باعث پیشرفتت میشه . سعی کن فقط ماشین نکشی بلکه اجسام دیگر مثل ساعت مچی ، عینک و … رو هم طراحی کن تا ذهنت باز بشه . بعد از رفع تمام نقص ها میتونی رندرینگ کنی و طرحت رو رئال کنی و از کار خودت شگفت زده بشی .اگر مایل باشی من قدم به قدم کمکت خواهم کرد تا جایی که علمم بهم اجازه بده . لطفا بعد از انجام موارد گفته شده یه طرح سه بعدی بکش تا نقصهای اون رو بگیم و رفته رفته اصلاحش کنیم . موفق باشی منتظر کارای جدیدت هستیم :good:

  16. آرش خلعتبری

    سلام
    قالب بندی طرحت حالا استاندارد شده…یعنی شبیه خودرویی که قابل ساخت هست.
    ولی بعد از طراحی باید برمیگشتی و اشکالات طرح رو درست می کردی.مثلا رینگ ها رو رو تمیز می کشیدی،خطوط پررنگ و کلفت رو تمیز و نازک و یکدست می کردی و …
    روی کشیدن بیشتر وقت بذار و عجله ای طراحی نکن
    الان همینطور ادامه بده تا تو کشیدن این زاویه از ماشین احساس کنی که به راحتی چیزی که توی ذهنت هست رو میتونی رسم کنی.
    —آهسته و با دقت بکش—
    برای پیدا کردن طرح با هر زاویه ای هم میتونی به قسمت میز طراحی سایت مراجعه کنی…احتمالا طرح هایی که می خوای رو اونجا پیدا کنی.
    ممنون

  17. آرش خلعتبری

    سلام
    باز هم بهتر
    همینطور به طراحی و دیدن طرح های دستی ادامه بده.خیلی بهتر شده ;-)
    فقط خط های کلفت رو با خطوط نازک تر تمیز جایگزین کن
    فاصله بین خطوط رو همه جا رعایت کن
    رنگ هم نزنی بهتره…جاش کم کم سایه های سبک بزن
    همینطور یکم ادامه بده و بعد شروع کن چند تا طرح رو ازهمین زاویه از رو بکش.خیلی دقیق بکششون و بعد نگاهشون کن و به جزییات و زاویه های خطوط دقت کن
    بعد از چند دقیقه رهاشون کن برو یک ساعت بعد برگرد و دوباره بهش نگاه کن.بعد به طرح اصلی نگاه کن و اگه ایرادی توی طرحت دیدی درست کن یا دید میتونی بهترش کنی این کار رو بکن.
    اینطوری استاندار های طراحی دستت میاد
    ممنون

  18. آرش خلعتبری

    سلام
    واقعا پیشرفت خیلی خوبی بود.خیلی بهتر از قبل شده.واقعا تبریک :yes:
    همینطور ادامه بده…الان بیشتر از قبل حتی طرح ها و عکس های ماشین رو ببین.
    از الان بعد از طراحی خط هات رو تمیز کن.یعنی بعد از طراحی مدادت رو بتراشید یا با مداد اتود خط درست رو پررنگ کن.
    می تونی کم کم ریزه کاری ها رو بیشتر اضافه کنی.روی رینگ هم کار کن ولی در حد ساده بمونه.
    در کل عالی…چند روزی دوباره همینطوری کار کن بعد منتظر طرح جدیدت هستم.
    ممنون ;-)

  19. سلام
    اقای خلعتبری طرح جدید ارسال شد که بعضی جاهاش ایده گرفته شده ممنون

    • آرش خلعتبری

      سلام
      خب…همونطور که فکر می کردم مسلما بهتر شده. :bye:
      ولی این مرحله بیشتر طول می کشه!حالا باید استایل کلی طرح دستت بیاد.تیزی روی سقف رو از بین ببر.این هم ظاهر رو خراب میکنه هم از نظر آیرودینامیکی ناپایداره.خودت توی ذهن خودت برسی کن ببین هوا چطور راحت تر میتونه از روی بدنه سر بخوره بدون این که به حالت کلی ماشین صدمه ای بخوره.
      خط هات رو صاف تر کن.برای این سبک خودرو ارتفاع ماشین خیلی کمه.می تونی فعلا از جزئیاتی مثل دیسک ترمز و داخل چراغها و دریچه بنزین و دستگیره صرف نظر کنی وفقط روی استایل کار کنی.
      دیگه از خوبیای طرح نمیگم چون دیگه جدی کار میکنیم فقط ایرادات رو میگم که سریع بریم جلو ;-)
      ایندفعه هم زیاد عجله نکن…یک هفته ای روی این حالت کار کن و طرح های زیادی بکش ولی خودتو خسته نکن
      اسکچ ها بیشتری هم ببین
      ممنون و خداحافظ

    • سلام، اقا آرش طرح جدید ارسال شد ;-)

  20. واقعا ممنونم که دارید کمکم میکنید ولی من به جز این سه تا دیگه فرستادم ولی نزدنشون

  21. سلام.، اقای خلعتبری من خیلی وقته طرح ها رو فرستادم ولی روی سایت نیومدن چرا :cry: :wacko:

    • آرش خلعتبری

      سلام
      شرمنده که کمی تاخیر داشتیم
      خب..این قدم اول بود باز هم میریم جلو تر…خوبی طرح شما اینه که ایده جدید توشه،کلیشه های طرح های روز رو نداره و این یعنی ی چیز متفاوت که خیلی خوبه.و اشکال اینجاست که از واقعیت فاصله گرفته.یعنی شاید همچین خودرویی رو نشه درست کرد به عنوان یک کار واقعی برای ساخت.پیشنهاد من اینه که طرح ها و عکس های زیادی از خودرو از بقل ببینید.انقدر طرح و عکس ببینید که فقط از ته قلب دوست داشته باشد خودتون هم یکی از اون ها رو بکشید.ولی در کنارش ایده های جدیدی که توی ذهنتون دارید و توی این طرح پیاده کردید رو نگه دارید.
      یک مورد دیگه این که به جزئیات دقت کنید ولی درگیرشون نشید.سعی کنید تا جایی که میشه ساده و مینی مالیسمی بکشید.(مقاله مربوط به طراحی مینی مالیسمی رو در قسمت ویکی دیزاین بخونید.خیلی کوتاهه)مثلا رینگ رو با چهار تا دایره هم میشه در آورد و زیبایی خودش رو هم حفظ میکنه.ولی ممکنه شما خیلی وقت بذارید و یک رینگ با ده پونزده پر بکشید و قشنگ هم نشه.پس اصول ساده گرایی هم رعایت کنید.
      مطمعنم طرح بعدیتون بهتر میشه…هر روز بهتر و بهتر تا به جایی که می خواین برسین.
      ممنون

  22. آرش خلعتبری

    سلام
    شرمنده یکم با تاخیر نظر دادم
    یکم درگیر بودم!!شرمنده
    طرحتون برای شروع خیلی هم خوبه…یعنی میتونید طراح خوبی بشید چون تو طرحاتون ی سری نکات برجسته مثل دقت به برخی جزییات هست که من هم بهشون توی طرحام توجه نمیکنم.
    اول مشکلاتتون رو میگم بعد راه حل(البته من در اون حد نیستم ولی از نظر خودم…از بقیه هم میخوام تا از دید خودشون نقد کنند و راه حل بدند.):اول این که توی قرینه سازی مشکل دارید که برای کسانی که تازه شروع میکنند بسیار بسیار عادیه،چون طرف دیگه طرح رو از روی طرفی که کشیدند نگاه میکنند و میکشند و این کار سختیه!درحالی که طراح های حرفه ای،با درنظر داشتن طرفی که رسم شده،طرف دیگه رو با چیزی که توی ذهنشون هست میکشند و در این صورت قوانینی که توی ذهنشون دارند و طرحی که برای رسم طرحشون در نظر گرفتند رو اعمال میکنند و چون طرحی که توی ذهنشون نقش بسته یک طرح متقارنه پس روی کاغذ هم متقارن پیاده میشه.دوم عدم رعایت درست برخی اصول مثل پرسپکتیوه که باید به مرور زمان و طی درست رفتن راه طراحی بدست بیارید. و سوم استفاده از ابزار نامناسب!!با خودکار طراحی نکن!البته طراح های حرفه ای این کار رو میکنند،مخصوصا برای وارد کردن طرحشون به فتوشاپ برای اعمال تغییرات و برای طرح عادی خوب نیست.درضمن خطوط طراحی نباید انقدر پررنگ باشه.
    راه حل ها:راهی که خودم رفتم رو بهت میگم؛برای مشکل قرینه سازی فعلا از روبه رو و عقب طرح نکش.از بقل شروع کن و هیچ عجله ای هم برای پیشرفت نکن.از این به بعد هر جایی خواستی طراحی کنی از بقل طرح بکش.چون هم راحت تره و هم مفهوم بهتری از طراحی خودرو دستت میاد…پرسپکتیو هم از بقل معنا نداره…و ابزار طراحی:کاغذ!و مداد عادی. ب۶ هم نمیخواد.با مداد خیلی نرم طرحت رو بکش و به هیچ عنوان فشاری نیار که پشت کاغذ جاش بمونه.اگر چند خط روی هم اومد اشکال نداره ولی فشار نیار.
    این از گام اول که میخواستم توی پست آموزش طراحی توضیح بدم قسمت نشد.حالا با هم مرحله به مرحله میریم جلو تا طراحی خودرو خفن!!
    منتظر طرح هات طبق چیزی که گفتم هستم…قوربانت…طرح بکشی…فدات،خداحافظ! :))

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)